Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Dobrze, że temat się (na 99% 🙂) wyjaśnił. Jak pisałem w listopadzie, bateria była głównym podejrzanym. Osobiście wymieniam baterie w radiu co ok. 3 lata, niezależnie od tego czy mam z nią problemy, czy nie (nigdy nie miałem). Koszt niewielki, a element kluczowy ze względu na bezpieczeństwo lotów.
  3. Last week
  4. No to teraz mała aktualizacja. Typ radia ten sam, ale starsze o rok. Z Tomkiem zamieniliśmy się pakietami Wczoraj moje radio dość długo było włączone. Przy wyłączaniu radia miernik w radio pokazywał 9.2V. Niby jeszcze ok. Wieczorkiem radio włączam ponownie, a wyświetlacz pokazuje 0.2V i po ok. 10 - 15 sekundach zmiana i wyświetlacz pokazuje napięcie = 9.5V Chcąc poczekać aż radio samo się wyłączy, napięcie zeszło do ok. 8.8V i następuje dość szybki spadek do ok. 4V i w tym momencie radio pada. Na moim pakiecie takiej historii nie miałem, więc domysłem laika jest, że na
  5. No właśnie zaczynam wątpić czy odbiornik posiada tryb D16. Bo opis w ofercie, gdzie kupowałem drona zawiera informację D8/D16 ( tutaj link - https://pl.aliexpress.com/item/4001346286854.html?spm=a2g0s.issue_5ptha.0.0.3b605c0f1Gnxv0 ), ale manual do drona oraz strona producenta wskazują już tylko na D8 ( tutaj link do manual - https://www.rc-netbutik.dk/upload_dir/shop/Tinyhawk-II-Freestyle-BNF-Instruction-Manual-v1.5.pdf a tutaj do strony producenta - https://emaxmodel.com/collections/tinyhawk-ii/products/tinyhawk-ii-freestyle-fpv-drone-f4-5a-7000kv-runcam-nano2-700tvl-37ch-25-100-200mw-vtx-2s
  6. Jeśli wbudowany odbiornik ma tryb D16, to da się zbindować, ale pewnie musisz ujednolicić firmware. Tutaj znajdziesz wszystkie potrzebne informacje: https://77hobby.pl/firmware-nadajnikow-i-odbiornikow-frsky-kompendium-n-21.html
  7. Witajcie, mam problem z połączeniem drona z aparaturą. Na wszystkie możliwe sposoby próbowałem zbindować urządzenia, ale moje pomysły już się wyczerpały. Taranis, którego posiadam ma 2 opcje bindowanie ACCESS oraz ACCST D16. Dron, którego kupiłem był opisany jako współpracujący z D8 i D16, ale za żadne skarby nie chce się połączyć z aparaturą. Wersja OpenTx, którą aktualnie mam w swoim taranisie to 2.3.11 a wersja ISRM-N to 1.1.1/1.1.3FCC. Dron posiada płytkę MATEKF411RX i jest aktualnie w wersji 4.2.4. Czy jest możliwe, że po prostu połączenie tej aparatury z tym dronem jest niemożliwe ? Wesp
  8. Co do pierwotnego pytania, to z firmware FPort można mieć link sterujący i telemetrię po jednym kablu - przez Smart Port odbiornika. Przy czym dla odbiorników S6R/S8R nie ma firmware FPort i nie sądzę, aby FrSky zdecydował się publikować firmware FPort dla tych odbiorników (z tych samych powodów, o których pisałem powyżej).
  9. Odbiorniki ze stabilizacją niekoniecznie służą do podłączania się do jakichkolwiek kontrolerów. S6R miał być mniejszy i jest w obudowie bez dodatkowych dwóch poziomych portów SBUS i RSSI pod portami PWM. Prawie na pewno sygnał SBUS jest do wyciągnięcia, trzeba tylko poszukać oscyloskopem na PCB. Ale tylko jak ktoś się naprawdę uprze, żeby wykorzystywać akurat odbiornik ze stabilizacją do podłączania do kontrolera lotu. Generalnie od tego są inne odbiorniki, uniwersalne lub przeznaczone do kontrolerów (lżejsze, bez portów PWM, bez stabilizacji, etc.).
  10. Też nie mam zamiaru filozofować nad wyższością systemów, szczególnie, że w Otx jestem nowy a Ethosa nie znam wcale. Zajrzałem na githuba jak często się releasują i wychodzi, że co kilka/naście dni i mnie osobiście nie chciałoby się tak często flashować a i za każdym razem jest cień szansy, że coś nie pyknie. Gratuluję zakupu i życzę cierpliwości
  11. Witam , dzięki za odpowiedź i sugestie . Zakupiłem nadajnik ( paczka w drodze )Tandem X20S jak wiadomo z oprogramowaniem EtOs bez możliwości przejścia na OpenTx . Chciałem wypróbować ten nowy system na Horus X10S Expres , z możliwością powrotu do OpenTx . Próbowałem ustawień EtOs na symulatorze ale nie jest to to samo co z nadajnikiem . Nie chcę dyskutować nad wyższością któregokolwiek systemu , OpenTxa raczej nic nie przebije . Liczę się z tym że EtOs jest skromniejszym , na razie z wieloma naprawianymi w kolejnych wdaniach oprogramowania błędami . Nowy nadjnik FrSky ma wiele zalet w porównan
  12. Tak, jak najbardziej. Pracują z PWM (aż do 333Hz), SBUS oraz FPort 2.0 (sterowanie i telemetria na jednym przewodzie).
  13. Dzień dobry, Czy serwa FrSky Serwo Xact HV5202 i podobne, pracujące w systemie S-bus mogą pracować z konwencjonalnym sygnałem PWM?
  14. Nie to, że zazdroszczę, bo na mojego taranisa nie ma tego systemu ... ale ja bym się poważnie zastanowił nad dwiema sprawami: 1) Co takiego, poza wodotryskami, da mi Ethos, czego dać mi nie może Otx 2) Czy to co mi da Ethos jest aż tak wartściowe, żeby wchodzić w beta testy, flashowanie co release (być może tracąc konfigi), zgłaszanie błędów i czekanie na ich rozwiązanie i/lub cofanie się do poprzednich wersji Może gdybym miał niepotrzebnego mi Horusa, który leży i się marnuje to może jeszcze bym się zdecydował ale na bank nie zrobiłbym tego z moim głównym nadajnikiem
  15. Earlier
  16. Oba nadajniki zachowują się tak samo na obu pakietach? Czy tylko Twój i tylko na Twoim pakiecie? Jeśli da się to wskazanie 0.2V zreprodukować poprzez wyjęcie wtyczki to można mieliście okazję potestować? Mega dziwne, że dzieje się to zawsze akurat po wylądowaniu. Gdyby to było faktycznie losowe to działoby się też w czasie lotu. Masz symulator? Możesz polatać na nim trochę?
  17. Ciężko powiedzieć Zauważyliśmy że włączając radio ( po takim samoczynnym rozłączeniu) najpierw na wyświetlaczu wskakuje na chwilę napięcie 0,2V a po chwili faktyczne z pakietu. Tak samo dzieje się gdy rozłączysz radio przez wyjęcie wtyczki pakietu i ponownie je włączysz. Zrobiliśmy na razie tak z kolegą Jerzym: Zamieniliśmy się pakietami z radyjek i czekamy na efekty. Jeśli to wina pakietu choć był przejrzany wyłączy się radio Jerzego, Jeśli moje to szukamy dalej raczej problemu na płycie głównej i twardego resetu z niewiadomego powodu.
  18. Może to coś związanego z zapisem logów po locie? Kończysz lot i kończy się zapisywać dziennik, czyli zamykany jest plik. Jeśli faktycznie coś jest z kartą lub systemem plików na niej (wskazywałby na to komunikat jaki dostajesz) to może powoduje to wywałkę systemu w radiu? Tak tylko gdybam ... nie wiem jak zbudowany jest otx jako system i jak wrażliwy/odporny jest na uszkodzenia systemu plików.
  19. S6R i S8R to ta sama rodzina a S8R ma SBUSa wyprowadzonego. Być może S6R ma gdzieś na ktorejś nóżce procka wyprowadzonego SBUSa i da się tam dolutować kabelek ale to tylko być może. Na pewno nie jest on wyprowadzony dla użytkownika a s.port tych informacji nie udostępnia. Dlaczego Frsky wypuścił odbiornik bez SBUSa? Można tylko zgadywać Nie każdy potrzebuje SBUSa? Bardziej im zależy na sprzedaży S8R? Może jest dedykowany do małych samolocików gdzie jego wewnętrzna stabilizacja jest wystarczająca i potrzeba tylko podłaczyć serwa? Z własnego doświadczenia mogę tylko powiedzieć, że w moim heliku
  20. Czytałem, że podobno się da, z drugiej strony dlaczego w takim razie frysky wypuszczałby jeden z nowszych modeli odbiornika bez możliwości podpięcia go dokontrolera.
  21. Z tego co się orientuję to smartport nie przesyła informacji o kanałach (jak sbus) tylko służy do przesyłania danych telemetrycznych do nadajnika i ew. konfiguracji z nadajnika do odbiornika (lub innych urządzeń jak czujniki czy esc) więc jeśli chciałeś do kontrolera przekazać info o kanałach to chyba to nie wyjdzie (chyba, że za pomocą jakiegoś konwertera pwm do sbus).
  22. Dzień dobry Zakupiłem kontroler Matek F405-wing, posiadam odbiornik Frysky S6R, który posiada tylko SmartPort nie ma SBUS, i pytanie brzmi czy mogę go podłączyć do kontrolera tylko poprzez SmartPort a jeśli tak to jak?
  23. Ja mam Taranisa X9D chyba 2013 lub 14. Teraz mi się przypomniał taki przypadek. Używam wersji 2.0.20 i wszystko działa , ale dawno temu zmieniłem wersję na 2.2 bo kolega kupił odbiorniki w wersji EU i potrzebował żeby je przeprogramować do wersji międzynarodowej nie EU. W tej wersji można to zrobić z nadajnika kabelkiem z gniazda modułu zewnętrznego. Wszystko mu zmieniłem bez problemu. Potem się zawiesił nadajnik w domu (ekran ciemny), wyłączyłem ,załączyłem wszystko wróciło do normy. Potem sytuacja powtórzyła się na pikniku. Wróciłem do poprzedniej wersji i tak zostawiłem. Nie pamiętam tylko
  24. GPS-a nie ma Jest tylko w modelu ( modelach) wariometr i czujnik napięcia i poza tym te czujniki są od początku i przez 3 lata nic się nie działo.
  25. Widze ze masz zalozonego gps-a moze tu problem wylacz go Tak tylko spakuluje
  26. Z karą jest tak że to dopiero pierwszy przypadek że się wywaliła. Po ponownym wyłączeniu i włączeniu nadajnika wszystko wróciło do normy, nie było już błędu karty. Z karty już wszystko zgrane ,nowa już kupiona i będziemy z Jerzym wszystko wgrywać od nowa co Jerzy Wiadomo że już nie latałem po incydencie , ale tak jak pisał Jerzy żadnych stałych czasowych. Jednego dnia wyłączy się 3 razy, a potem przez kilka dni lotnych ani razu i to przy różnych modelach. Ciężki temat
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...