Jump to content

MAK

Moderators
  • Content Count

    474
  • Joined

Community Reputation

19 Good

Personal Information

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kwestia semantyki. Policja nie będzie pewnie sprawdzać, czy i jakie kto posiada uprawnienia. Ale może wylegitymować, w uzasadnionych przypadkach zatrzymać, zabezpieczyć "dowody" (zapewne w postaci drona), etc. W praktyce tak pewnie będzie najczęściej, bo nie sądzę żeby ULC powołał własne, powszechne siły porządkowe. Natomiast nie widzę podstaw, żeby kogoś leśniczy legitymował, czy tym bardziej prewencyjnie zatrzymywał (bardziej niż ma do tego prawo każdy obywatel). Ale też nie znam się na tym jakoś bardzo...
  2. Policja na pewno, straż miejska może, leśniczy nie sądzę ;). Trzeba doczytać w przepisach. W sumie dobrze wiedzieć kto ma prawo pytać.
  3. Od początku tego roku obowiązują nowe przepisy. Warto poczytać tutaj: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=53&t=47694
  4. OK, ciężarówka nie spadnie :). Przed czym konkretnie chcesz się zabezpieczyć? Przed przeciążeniem baterii? Jakie prądy przewidujesz?
  5. Nie rozumiem logiki... chcesz rozłączyć baterię, żeby model "bezpiecznie" spadł na ziemię? Oczywiście można zastosować różne czujniki (temp, prądu, napięcia) żeby bezpiecznie wylądować zanim dojdzie do awarii, ale rozłączanie baterii to nie jest dobry pomysł. We większych modelach często stosuje się podwójne zasilanie przyłączone przez redundancy box, który zapewnia podwójne zasilanie + ma w sobie różne czujniki dot. zasilania.
  6. Cześć. Co rozumiesz przez zabezpieczenie baterii? Redundantne zasilanie?
  7. Skąd ten skrypt? I w ogóle po co zmieniać na FCC?
  8. Samemu można ewentualnie sprawdzić, czy wszystkie połączenia są ok, czy nic się nie dzieje na złączach. Poza tym niewiele - odesłać do nas, sprawdzimy. Problem jest powtarzalny?
  9. Jeśli jest na gwarancji, to można do nas odesłać. Niestety nie bardzo jest co tam zrobić, poza sprawdzeniem czy wszystkie połączenia są OK.
  10. Kolejność update ma ewentualnie znaczenie, jeśli chodzi o konwersję konfiguracji modeli – co i tak lepiej zrobić przez Companion, a potem przejrzeć i przetestować automatycznie skonwertowaną konfigurację. Jeśli komuś nie zależy na konwersji konfiguracji, to nie trzeba zachowywać żadnej kolejności. Tutaj spróbowałbym wgrać OpenTX w trybie STM32, a potem wgrać domyślną, pustą konfigurację modeli i radia wygenerowaną z Companion.
  11. W bootloaderze masz jeszcze opcję "restore EEPROM". Spróbuj też tego.
  12. Próbowałeś uaktualniać radio wg procedury STM32? (pisałem o tym wyżej) Po uaktualnieniu otworzyłbym zupełnie nowe ustawienia w Companion (modeli i radia) i wgrał. Trochę niepokojące jest jednak to, że za każdym razem konwertowany jest EEPROM...
  13. MAK

    Witam!

    Witaj na forum!
  14. MAK

    Jak pogodzić SBUS z PWM

    Jak pisałem, w szynie SBUS są zawsze dostępne wszystkie kanały. Niezależnie od tego czy i gdzie "wyciąga" się kanały na porty PWM (w odbiorniku, czy przez jeden z dekoderów). Co więcej, dekoder nie musi być wpięty w miejsce splittera z Twojego schematu. Można je wpinać w dowolnym miejscu, równolegle. Dekoder po prostu "słucha" na jednym lub więcej kanałów, kopiując wybrane kanały na swoje porty PWM, nie naruszając transmisji SBUS (dalej wszystkie kanały pozostają w strumieniu SBUS). Tak samo zresztą robią odbiorniki wyposażone w porty PWM, tyle tylko, że robią to wewnętrznie. Kwestia zaprogramowania numerów tych kanałów. W dekoderach można ustawić pierwszy numer, niektóre odbiorniki mają predefiniowane numery (np. X4RSB) i/lub z możliwością zmiany zakresu (X8R) lub można je wybierać dowolnie (odbiorniki ACCESS z portami PWM).
  15. MAK

    Jak pogodzić SBUS z PWM

    Szyna SBUS zawsze ma wszystkie wysyłane przez radio kanały - załóżmy 16. Jeśli odbiornik ma porty PWM, to w tym samym czasie część kanałów jest dostępna na portach PWM odbiornika. Wystarczy tych "równoległych" kanałów nie używać w FC i można do nich podłączyć serwa. Jeśli odbiornik nie ma portów PWM, to można poszczególne kanały "wyciągnąć" ze strumienia SBUS używając dekoderów: https://77hobby.pl/frsky-sbuscppm-dekoder-p-45.html https://77hobby.pl/frsky-sd1-sbus-dekoder-p-232.html Do zaprogramowania dekoderów będzie potrzebny: https://77hobby.pl/frsky-scc-programator-kanalow-sbuscppm-p-44.html
×
×
  • Create New...