Jump to content

komarkus

Modellers
  • Content Count

    191
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Wyłącz tryb FAI, on blokuje Ci ten czujnik. FAI jest przeznaczony do zawodów i bardzo ogranicza telemetrię.
  2. Mój 60s zachowuje się naturalnie i logicznie, dane z telemetrii są wiarygodne. Jeszcze nie latał, ale trochę go pomęczyłem. Jest super. "Mode" do czego może być potrzebne - nie wiem. Projekt BLHeli jest ogromiasty, Suite jest uniwersalne, więc niektóre opcje dla konkretnego regla mogą być dostępne albo i nie. Tu nie pomogę. PS. Święta racja, nie pomyślałem i zapamiętam: w czasie lotu nie należy odwijać drutu z uzwojenia silnika
  3. Co Ty rozumiesz w pojęciu "mode"? Silnik ma swoje parametry, które wynikają z jego konstrukcji mechanicznej, to jest dla niego sztywne i niezmienialne. Regulator może sterować i mierzyć wielkość, kształt i czas przepływu prądów przez uzwojenia silnika. W ten sposób regulator może dopasowywać się do zaistniałej zastanej sytuacji - aby użytkownik był zadowolony . I tu możesz w Suite korygować i zmieniać niektóre parametry, a także wprowadzać swoje potrzeby dotyczące np. szybkości narastania prądu w uzwojeniach (aby nie szarpało po dodaniu gazu), czy reakcji hamulca po zdjęciu gazu (aby ni
  4. No nie. Interfejs daje dostęp do wszystkich ustawień albo nie działa wcale. To nie jest komplikacja, jak np. w samochodach, gdzie jest szereg modułów komunikujących się po różnych protokołach i interfejs coś ogarnia a coś nie. KV w nowoczesnych regulatorach nie konfiguruje się. To są automaty, które trochę "zauważają" co mają podłączone i dopasowują się. Silniki 3F zwane niesłusznie 3-fazowymi wykorzystują dwie fazy/uzwojenia do napędu, a trzecią do sprawdzania - co się dzieje. Procek sterujący w regulatorze daje radę i dopasowuje parametry do potrzeb. W Suite masz pokazane, co możesz zm
  5. Mam Neuron 60s, firmware jak i obsługa są raczej identyczny jak w 60. Do zmiany ustawień czy firmware konieczny jest interfejs, ja mam BLHeli32 USB Linker. Widziałem w gdzieś w necie interfejs BLHeli32 zrobiony na Arduino. Dodatkowo napięcie SBEC można ustawić za pomocą skryptu LUA, o ile używa się OpenTX. Firmware nie musisz zmieniać aby zmienić ustawienia. Prawdopodobnie w Suite będzie dostępna nowsza wersja fw, ale to jest tylko opcja, a nie wymóg.
  6. To raczej jest problem sztuczek przeliczania pojemności. Producenci (szubrawcy) używają przelicznika decymalnego - np. 1000B=1kB. A poprawnie zgodnie ze sztuką jest 1000B=1,024kB. W ten sposób przy granicy pojemności czasem mogłaby się pojawić pojemność "ujemna". Wtedy trzeba to sprowadzić do "0", żeby user nadmiernie się nie dziwił. W ten sposób, gdy coś skasujesz, coś dokopiujesz - a na dysku ciągle może być "0" wolnego miejsca. Firmware konkretnego nadajnika jest skorelowany przez twórców OpenTX z pojemnością pamięci tego dysku w nadajniku. I nie ma tam żadnych temp ani innych śmieci. N
  7. Nie zajmuj się tym dyskiem. On jest "systemowy", zawiera obraz OpenTX. Jest zapisywany podczas aktualizacji i użytkownik tam nie ma nic do roboty. W zasadzie powinien być ukryty, żeby nie korcił użytkownika. Tam jest tylko firmware.bin (obraz) i firmware.txt z krótkim opisem wersji. Nie dotykaj!
  8. W Horusie x12s mam też 0 B i jest prawidłowo.
  9. Mój Horus toleruje karty SD do max 32GB, a potrzeby nie przekraczają 4GB. A Twój nadajnik ile da radę? Po co dałeś aż 128GB? Prosisz się o problem i go dostajesz. W Windows prawdopodobnie Twój czytnik kart SD nie potrafi obsłużyć takiej pojemności, pytaj na "benchmark".
  10. Miałem to samo w X9E po wymianie płyty głównej. Zdziwiłem się, zrobiłem kilka operacji, ale nie pamiętam, co pomogło. Kilkakrotnie fleszowałem firmware w trybie STM32 (z Companion - nadajnik wyłączony) i z SD. Użyłem też wcześniejszych wersji firmware 2.2, bo płyta miała oryginalnie OTX 2.1.9. Gdzieś coś było pisane, że nie było można przeskoczyć niektórych wersji. Zmieniałem też kartę SD, bo nadajnik nie czytał wszystkich plików. Po godzinie kombinowania wszystko wróciło do normy, nadajnik sprawny.
  11. Miałem nico podobny problem w kopterze z FC Naza, gdzie mogłem do sterowania użyć CPPM, a dla podwozia musiałem mieć PWM. Taką możliwość dał mi odbiornik X4R, który zbindowany ze zworką, na fizycznym wyjściu K1 ma CPPM dla FC (kanały 1-8) , a na K2, K3, K4 daje PWM (kanały 9-11) dla np. podwozia. Obyło się bez dodatkowych urządzeń. No ale CPPM to już teraz pewnie przeżytek.
  12. Raczej tylko ACCST, ale pojawiają się już przeróbki z modułem ISRM (np. rcgroup, horusrc). Nadajnik jest nie tani, może doczekamy się dedykowanego fabrycznego "kitu".
  13. Napisz coś więcej, zwłaszcza jakie firmware wgrywasz i jak to robisz. A jeśli rozwiązałeś problem, napisz dla potomnych gdzie był błąd.
  14. JerzyR, dałem Ci pucharek. Sprawdziłem, czy wszystko z symulatorami jest jak dawniej, ale nie było. Ostatnio Win 10 znowu dostał nową - lepiej inwigilującą wersję i posypało się. Sterowniki mniej typowe kolejny raz zasłabły. Tym razem nie zmarnowałem czasu na poszukiwaniach przyczyn. Dzięki.
  15. Mam stary tani interfejs USB, który dostałem razem z Lama v2. Fabrycznie potrafi obsłużyć tylko 4 kanały.
×
×
  • Create New...