Jump to content
Miglans

Zabezpieczenie baterii z MTAG

Recommended Posts

Witam Forumowiczów.
Dopiero startuję z hobby RC.

Chciałem się zapytać czy stosuje się , czy jest sens stosowania, i jakie zastosować zabezpieczenie do baterii TopFuel LiPo 20C ECO-X 5800mAh 3S MTAG.
Istnieją jakieś moduły Fail-Safe?
Jak je dobrać, co wybrać?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.


Miglans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć. Co rozumiesz przez zabezpieczenie baterii? Redundantne zasilanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabezpieczenie przed zwarciem / wysoką temperaturą.
Wyobrażam sobie coś wpięte w szereg między baterią a modułami. Jeżeli bateria będzie za gorąca to rozłączy całość.

Czysto teoretycznie, ale może coś takiego nie ma 😅

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Niema sensu nic kombinować bo prawdopodobnie większość już masz a nawet nie wiesz że masz ;)

Napisz jaki masz odbiornik i apkę. Zakładam że korzystasz z OTX a odbiornik jaki masz wysyła telemetrię.

19 godzin temu, Miglans napisał:

Zabezpieczenie przed zwarciem / wysoką temperaturą.

Wystarczy pilnować napięcia i nie wypompowywać całego pakietu do zera, lataj do 3.5v na celę i zostanie jakieś 20% wtedy pakiet posłuży na długo a jeśli chcesz dodatkowo wydłużyć jego życie to ustaw ładowarkę  tak aby nie ładowała 4.2v na celę tylko do 4.15v najlepiej z balansowaniem.

Jeżeli masz ESC z blheli32 lub kontroler lotu to ich stockowe ustawienia  nie pozwolą na pobór prądu taki aby chwilowy spadek był większy jak 3v na celę.

W przypadku jakiejś awarii akumulatora od razu apka Cię o tym poinformuje (pod warunkiem że ustawisz pod swoje wymaganie głosowe komunikaty o stanie napięcia itp.)

A jeżeli już bardzo mocno zależy Ci na czujniku temperatury to za ok 20 zł można kupić i przykleić do lipola (szukaj pod tagami "czujnik temperatury i2c") ale to bez sensu serio odpuść sobie.

Ja korzystam z małych akusów  4s 1550mah 120c co daje w sumie teoretycznie maxymalną wydolność prądową na poziomie 186 amper i co najwyżej lipole są lekko ciepłe.

19 godzin temu, Miglans napisał:

Wyobrażam sobie coś wpięte w szereg między baterią a modułami

Zastosuj BEC Pomiędzy lipolem a elektroniką jeśli potrzebujesz one zdaje się też mają jakieś zabezpieczenia

 

Edited by RookFPV

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 4.01.2021 o 21:01, Miglans napisał:

Zabezpieczenie przed zwarciem / wysoką temperaturą.
Wyobrażam sobie coś wpięte w szereg między baterią a modułami. Jeżeli bateria będzie za gorąca to rozłączy całość.

Czysto teoretycznie, ale może coś takiego nie ma 😅

Nie rozumiem logiki... chcesz rozłączyć baterię, żeby model "bezpiecznie" spadł na ziemię?

Oczywiście można zastosować różne czujniki (temp, prądu, napięcia) żeby bezpiecznie wylądować zanim dojdzie do awarii, ale rozłączanie baterii to nie jest dobry pomysł.

We większych modelach często stosuje się podwójne zasilanie przyłączone przez redundancy box, który zapewnia podwójne zasilanie + ma w sobie różne czujniki dot. zasilania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.
Do drona zastosowanie redundancyjnego zasilania to świetny pomysł.

Natomiast ja buduje model Mercedes Benz 8x8 w skali 1/14.

Z 77hobby kupowałem FRSKY HORUS X10S oraz Reciver FrSky RX8R.

Natomiast baterie chce podłączyć do zasilania modułów:
SERVONAUT G22 - Speed Controler do głownego silnika
SERVONAUT BEC4 - do zasilania Recivera
SERVONAUT LA10 - moduł oświetlenia
SERVONAUT BE8-PC - moduł dodatkowych świateł
SERVONAUT SM7 - moduł dzwięku.
I kilka stepperów do silników krokowych

W przyszłości jest pomysł o rozbudowanie o naczepę.

Stad pomysł, że może trzeba jakiś moduł zabezpieczający baterie.

Macie większe doświadczenie, podpowiedzielibyście co stosujecie do rozdzielenia zasilania? 
Kostki Wago? Skręcacie i Lutujecie? Dajecie bezpieczniki na moduły?
Dajecie osobną baterie na Reciver? Czy może zasilacie go przez BEC / UBEC ?

spacer.png

Tomek.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, ciężarówka nie spadnie :).

Przed czym konkretnie chcesz się zabezpieczyć? Przed przeciążeniem baterii? Jakie prądy przewidujesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to nie jest tak że ESC zabezpiecza przed tym aby napięcie nie spadło poniżej 3v? Do tego lipole mają tak ogromne wydolności prądowe że spokojnie sobie poradzą, plus to że silniki bezszczotkowe też oddają dużo mocy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...