Skocz do zawartości
Maciek

FrSky XSRF3PO zmiana oprogramowania zintegrowanego odbiornika XSR

Rekomendowane odpowiedzi

Sprzedają Państwo kontrolery lotu z zintegrowanymi odbiornikami z oprogramowaniem EU LBT. Czy w tych zintegrowanych odbiornikach możliwa jest zmiana oprogramowania na FCC?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak. Smart Port jest dostępny jako jeden z padów na płytce PCB.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście w EU zalecamy latać na EU-LBT, zgodnie z regulacjami. Nie ma powodu zmieniać na FCC.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Regulacje EU prostują banany, dyskwalifikują bigos jako potrawę trującą po paru podgrzaniach a jak gminna wieść niesie jest projekt osobistej rejestracji użytkowników wg. jakiejś śmiesznej bariery wagowej quadów... Wszystko co mam biega na FCC i niech tak pozostanie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czy ta sama sytuacja (mozliwosc wgrania FW FCC)  bedzie mozliwa dla FC  FrSky XSRF3O?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.08.2018 o 00:25, Maciek napisał:
Regulacje EU prostują banany, dyskwalifikują bigos jako potrawę trującą po paru podgrzaniach a jak gminna wieść niesie jest projekt osobistej rejestracji użytkowników wg. jakiejś śmiesznej bariery wagowej quadów... Wszystko co mam biega na FCC i niech tak pozostanie

Oczywiście Twój wybór. Jednak w tym przypadku LBT (ang. Listen Before Talk) ma jak najbardziej sens - nadajnik nie próbuje nadawać na zajętym kanale. Masz zatem dwie rzeczy naraz - lepszy link i zgodność z regulacjami.

11 godzin temu, arhex napisał:
Czy ta sama sytuacja (mozliwosc wgrania FW FCC)  bedzie mozliwa dla FC  FrSky XSRF3O?

Nie jestem w tej chwili na miejscu, ale z tego co pamiętam wszystkie FC FrSky mają GND, +5V i SPort odbiornika wystawione jako pady typu passtrough (podłączone bezpośrednio do odbiornika, właśnie w celu aktualizacji jego firmware).

Przy czym pad zasilania jest stricte 5V, nie jak zwykle w zakresie 4-10V. Zatem UWAGA przy wykonywaniu uaktualnienia np. z radia / OpenTX - bateria radia ma zwykle wyższe napięcie i takie jest właśnie na pinie zasilającym w module rozszerzeń np. Taranisa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2018 o 16:25, Maciek napisał:

Regulacje EU prostują banany, dyskwalifikują bigos jako potrawę trującą po paru podgrzaniach a jak gminna wieść niesie jest projekt osobistej rejestracji użytkowników wg. jakiejś śmiesznej bariery wagowej quadów... Wszystko co mam biega na FCC i niech tak pozostanie

Nie quadów, tylko dronów, a jak pewnie wiesz...... DRON to wszystko co lata, ale nie ma na pokładzie pilota.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ani słowo ; QUAD /skrót od angielskiego QUADCOPTER/, ani słowo; DRON /od angielskiego DRONE -> samolot bezzałogowy/ nie jest 100% precyzyjne ale powinieneś z kontekstu domyśleć się do jakiego gatunku bezzałogowców będą się odnosić kolejne obostrzenia przepisów

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

dron – statek powietrzny, który nie wymaga do lotu załogi obecnej na pokładzie oraz nie ma możliwości zabierania pasażerów, pilotowany zdalnie lub wykonujący lot autonomicznie.

A przepisy o których mowa mają dotyczyć wszystkiego co lata (wielowirnikowce, helikoptery/śmigłowce, szybowce, motoszybowce, samoloty, rakiety itp) o masie powyżej 250g

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×