Skocz do zawartości
TiEm

Kontrola napięcia pakietu z Taranis X9D Plus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie Wszystkich.

Jestem początkujący i proszę o rozwianie moich wątpliwości i doradztwo w wyborze odbiorników.

Mam Taranis X9D Plus i kupiłem do szybowca odbiornik X8R https://77hobby.pl/frsky-x8r-odbiornik-816ch-z-telemetria-p-3.html  W jaki sposób mogę kontrolować napięcie na pakiecie?

Czy jestem zmuszony na dodatkowy czujnik? Znalazłem dwa:

FBVS-01 (analog)  https://77hobby.pl/frsky-fbvs-01-czujnik-napiecia-p-37.html 

FLVS (Smart Port)  https://77hobby.pl/frsky-flvss-czujnik-napiecia-lipo-2s-6s-smart-port-p-25.html

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta

Witaj na Forum.

Niby proste pytanie, ale nie do końca 🙂.

Przypadek 1

Zasilasz odbiornik bezpośrednio z pakietu, bez BEC; zwykle np. z pakietu 5 x NiMh (6V) lub LiPo 2S (7.4V) – w obu przypadkach podaję napięcie nominalne, maksymalne będzie wyższe. Jeśli inne elementy wyposażenia modelu (serwomechanizmy, czujniki, kontrolery lotu) mają być zasilane w taki sam sposób, muszą one akceptować maksymalne napięcie jakie może wystąpić w układzie (dla LiPo 2S będzie to 8.4V). Odbiorniki i inne produkty FrSky we większości akceptują napięcie do 10V (zalecane do stałej pracy 8.4V).

W tym przypadku nic nie trzeba kupować. Napięcie zasilania odbiornika jest standardowo widoczne w systemie telemetrii jako RxBt.

Ponieważ w takim układzie brak BEC / SBEC, to ma od dodatkowe zalety:

• eliminacja jednego z punktów możliwej awarii (jeden element mniej, który może ulec awarii)
  • brak zakłóceń radiowych od SBEC (liniowe BEC prawie nie wprowadzają zakłóceń)
  • brak ograniczenia wydajności prądowej (BEC / SBEC mają zwykle do kilku amperów; oczywiście pozostaje ograniczenie samego akumulatora)
  • serwa pracują szybciej i silniej